Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Compartimentul protecţie de tip rezidenţial

Compartimentul protecţie de tip rezidenţial are următoarele atribuţii şi responsabilităţi principale:
a) asigură, prin managerii de caz, coordonarea tuturor activităţilor de asistenţă socială şi protecţie specială a copiilor aflaţi cu măsură de protecţie în unităţile de tip rezidenţial şi a celor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi admişi în unităţile de tip rezidenţial, conform Ordinului 288/2006 privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului;
b) colaborează cu serviciile publice de asistenţă socială/persoanele cu atribuţii de asistenţă socială din cadrul autorităţilor locale în vederea identificării membrilor familiei lărgite a copilului, şi a sprijinirii familiei acestuia pentru reintegrare familială;
c) colaborează cu poliţia în vederea obţinerii de informaţii referitoare la datele de identificare ale părinţilor şi actualizarea datelor privind domiciliul/reşedinţa acestora;
d) efectuează evaluarea complexă a situaţiei copilului în context socio-familial şi răspunde de întocmirea planului individualizat de protecţie, în baza evaluărilor efectuate şi a nevoilor identificate de specialiştii responsabili pentru aria socială, medicală, educaţională, psihologică şi juridică;
e) acordă asistenţă şi sprijin părinţilor copilului separat de familie în vederea reintegrării în mediul său familial;
f) reevaluează împrejurările care au determinat stabilirea măsurilor de protecţie specială şi răspunde pentru propunerea de menţinerea, înlocuirea, încetarea acestora, ori deschiderea procedurii adopţiei interne, în condiţiile legii;
g) colaborează cu organisme private autorizate în vederea facilitării integrării socioprofesionale a beneficiarilor care părăsesc unităţile de tip rezidenţial şi care nu pot fi integraţi în familia naturală/ lărgită;
h) colaborează cu organisme private acreditate pentru acordarea serviciilor specializate specifice unităţilor de tip rezidenţial;
i) monitorizează modul în care sunt implementate la nivelul unităţilor de tip rezidenţial obiectivele stabilite în planul individualizat de protecţie;
j) monitorizează, pe o perioadă de 3 luni, împreună cu specialiştii din cadrul autorităţilor locale evoluţia copilului pentru care s-a încetat măsura de protecţie ;
k) solicită întrunirea echipei multidisciplinare şi după caz interinstituţionale şi organizează întâlnirile cu echipa, precum şi a celor individuale cu profesioniştii implicaţi în rezolvarea cazului;
l) asigură asistenţă şi sprijin tinerilor care sunt în evidenţa Direcţiei generale şi dobândesc capacitate deplină de exerciţiu dacă îşi continuă studiile, cel mult până la împlinirea vârstei de 26 ani; de asemenea sigură asistenţă şi sprijin tinerilor care beneficiază în condiţiile legii, la cerere, pe o perioada de până la 2 ani de protecţie specială în scopul facilitării integrării lor sociale;
m) organizează periodic în colaborare cu Serviciul de evaluare complexă pentru copilul cu dizabilităţi. Secretariatul C.P.C verificarea stării de sănătate a copiilor instituţionalizaţi în scopul depistării din timp a celor cu diverse dizabilităţi, tulburări de comportament şi face propuneri pentru schimbarea formei de ocrotire dacă se impune;
n) colaborează cu Autorităţile administraţiei publice locale, cu Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă şi cu ONG – uri, în vederea integrării sociale şi profesionale a tinerilor ce au dobândit capacitatea deplină de exerciţiu şi nu-şi continuă studiile, precum şi acelor care au terminat studiile şi mai beneficiază de măsură de protecţie;
o) efectuează activităţi de îndrumare şi control la centrele de plasament/unităţile de tip familial aflate în subordinea Direcţiei generale cu privire la respectarea drepturilor copilului şi prezintă orice problemă constatată Directorului executiv sau Directorului executiv adjunct pe probleme de asistență socială;
p) prezintă rapoarte în şedinţele Comisiei pentru Protecția Copilului cu privire la copiii/tinerii din centrele de plasament şi celelalte compartimente funcţionale destinate protejării copiilor în sistem rezidenţial care îşi petrec vacanţele şcolare prin învoirea acestora la familia extinsă/familia lărgită/altă familie decât cele două menţionate;
q) urmăreşte respectarea legislaţiei în unităţile de tip rezidenţial cu privire la drepturile copilului şi sesizează în scris, şefului de serviciu, respectiv directorului executiv adjunct pe probleme sociale, orice încălcare a acestora;
r) urmăreşte gradul de ocupare a unităţilor de tip rezidenţial destinate protejării copiilor şi în funcţie de acesta propune o repartizare echilibrată a beneficiarilor;
s) sesizează Directorul executiv în vederea luării unei măsuri de protecţie în regim de urgenţă;
t) propune spre aprobare Directorului executiv învoirea copiilor/tinerilor aflați cu măsură de protecție specială, în familia naturală sau la altă persoană/familie pe perioada vacanţelor şcolare sau pentru participarea acestora la activități extrașcolare care se desfăşoară în afara judeţului (excursii, tabere, competiţii sportive, concursuri), pentru o perioadă mai mare de 5 zile;
u) salariații din cadrul compartimentului cunosc și respectă prevederile legale și instituționale în domeniile: securitate și sănătate în muncă, prevenirea și stingerea incendiilor și managementul calității.