Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Compartimentul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap. Secretariatul Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap

Compartimentul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) efectuează evaluarea/reevaluarea complexă a adultului cu handicap, la sediul propriu sau la domiciliul persoanei;
b) întocmeşte raportul de evaluare complexă pentru fiecare persoană cu handicap evaluată;
c) recomandă măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii;
d) recomandă sau nu încadrarea, respectiv mentinerea în grad de handicap a unei persoane, precum şi programul individual de reabilitare şi integrare socială a acesteia;
e) avizează planul individual de servicii al persoanei cu handicap întocmit la nevoie de managerul de caz;
f) evaluează îndeplinirea condiţiilor necesare pentru atestare ca asistent personal profesionist, întocmeşte raportul de evaluare complexă şi face recomandări comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
g) reevaluează periodic încadrarea în grad de handicap, orientarea profesională, precum si celelalte măsuri de protecție a adulților cu handicap;
h) recomandă revocarea sau înlocuirea măsurii de protecție stabilită, în condițiile legii, dacă împrejurarile care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat;
i) promovează drepturile persoanelor cu handicap în toate activitățile pe care le întreprinde;
j) susține accesul oricarei persoane cu handicap care dorește să se integreze sau să se reintegreze în muncă la evaluarea și orientarea profesională indiferent de vârstă, tipul și gradul de handicap;
k) în cazul dispunerii măsurii de admitere într-un centru rezidențial, serviciul de evaluare complexă solicită autorităților publice locale din care provine persoana cu handicap o anchetă socială din care sa reiasă faptul ca persoanei în cauză nu i se pot asigura protecția și îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii comunitare;
l) colaborează cu secretariatul comisiei de evaluare de la care preia documentele și cererile depuse în vederea evaluării complexe;
m) verifică și analizează dosarul persoanei solicitante care trebuie să conțină următoarele documentele, conform prevederilor art.6 alin.(4) din H.G. nr.430/2008:
1. cerere-tip de evaluare complexă, conform anexei 4 din H.G. nr.430/2008,
2. copie de pe documentele de identitate;
3. documente medicale;
4. ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, conform anexei nr.6 din H.G. nr.430/2008.
5. referat (certificat medical) privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist;
6. scrisoare medicală-tip de la medicul de familie, potrivit modelului prevăzut în anexa nr.5 din H.G. nr.430/2008, numai în situaţia primei prezentări la serviciul de evaluare complexă;
7. investigaţii paraclinice solicitate de serviciul de evaluare complexă.
n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Direcţiei generale;
o) informează adultul cu handicap sau reprezentantul legal al acestuia cu privire la măsurile de protecţie stabilite;
p) promovează şi asigură respectarea drepturilor persoanelor adulte cu dizabilităţi, în conformitate cu Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu Legea nr.221/2010 pentru ratificarea Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, adoptată la New York de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 13 decembrie 2006, deschisă spre semnare la 30 martie 2007 şi semnată de România la 26 septembrie 2007, cu modificările ulterioare;
q) asigură evaluarea nevoilor individuale ale persoanei cu dizabilităţi, propune încadrarea în grad de handicap, respectiv menţinerea în grad de handicap a unei persoane, precum şi programul individual de reabilitare şi integrare socială a acesteia, avizează planul individual de servicii al persoanei cu handicap întocmit la nevoie de managerul de caz, recomandă măsurile de protecţie a adultului cu handicap, evaluează îndeplinirea condiţiilor necesare pentru atestare ca asistent personal profesionist, prin serviciul de evaluare complexă, şi monitorizează activitatea acestuia;
r) asigură monitorizarea realizării instruirii asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav;
s) respectă opţiunea referitoare la asistent personal sau indemnizaţie, exprimată în scris, emite acordul în acest sens şi îl comunică angajatorului, în termenul prevăzut de lege;
t) salariații din cadrul compartimentului cunosc și respectă prevederile legale și instituționale în domeniile: securitate și sănătate în muncă, prevenirea și stingerea incendiilor și managementul calității.

Secretariatul Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap are următoarele atribuţii:
Secretariatul Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap are următoarele atribuţii:
a) asigură transmiterea dosarelor la comisia de evaluare, însoțite de raportul de evaluare complexă cu propunerea de încadrare in grad de handicap, întocmit de serviciul de evaluare complexă;
b) transmite membrilor comisiei de evaluare ordinea de zi și data de desfășurare a ședintelor, în baza convocatorului semnat de președintele acesteia;
c) ține evidenta desfasurarii ședintelor;
d) întocmește procesele-verbale privind desfasurarea sedințelor;
e) redactează certificatele de încadrare în grad de handicap și certificatele de orientare profesională, în termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data la care a avut loc ședința;
f) gestionează registrul de procese-verbale;
g) gestionează registrul de contestații;
h) redactează hotărârile comisiei precum și alte documente eliberate de comisia de evaluare;
i) în relația cu persoanele care solicită încadrarea în grad de handicap, secretariatul transmite persoanei cu handicap solicitante documentele aprobate de comisia de evaluare, adică certificatul de încadrare în grad de handicap, programul individual de reabilitare și integrare socială și certificatul de orientare profesională, precum și alte documente eliberate de comisia de evaluare, în termen de 5 zile lucrătoare.