Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Compartimentul de intervenţie în regim de urgenţă, evaluare şi îngrijire de tip rezidenţial a persoanelor aflate în dificultate (Telefonul pentru semnalarea cazurilor de urgență)

Compartimentul de interventie în regim de urgență, evaluare şi îngrijire de tip rezidenţial a persoanelor aflate în dificultate (Telefonul pentru semnalarea cazurilor de urgenţă) îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură, prin managerii de caz, coordonarea activităţilor de asistenţă socială şi protecţie specială a persoanelor cu dizabilități/vârstnice admise în centrele rezidenţiale;
b) realizează evaluarea psiho-socio-familială pentru toate cazurile în care se solicită acordarea unei măsuri de protecţie (după caz, în regim de urgenţă);
c) analizează și propune măsura de protecție conform nevoilor și problemelor identificate;
d) managerul de caz completează dosarul de caz și elaborează documentele prevăzute de legislația în domeniu;
e) managerul de caz organizează/coordonează ședințe de caz împreună cu membrii echipei multidisciplinare pentru a se asigura că activitățile și serviciile recomandate beneficiarilor răspund nevoilor reale și priorităților beneficiarului;
f) realizează vizite de monitorizare în centrele rezidențiale;
g) încurajează și sprijină beneficiarii să sesizeze orice formă de neglijare, exploatare, violență și abuz/ orice formă de tortură și tratamente crude, inumane sau degradante;
h) informează persoanele adulte aflate în dificultate sau reprezentanţii legali ai acestora care solicită instituţionalizarea într-o instituţie de protecţie specială cu privire la actele necesare pentru admiterea într-un centru rezidențial;
i) primește și verificã toate sesizările legate de eventualele situaţii de risc în care sunt implicate persoane adulte cu dizabilități și/sau cazuri sociale, rezolvă problemele aduse la cunostinţă, cu respectarea propriilor competenţe;
j) asigură funcţionarea telefonului pentru semnalarea cazurilor de urgenţă ale persoanelor adulte cu dizabilități, prin preluarea sesizărilor şi acordarea serviciilor necesare depăşirii situaţiei de criză;
k) identifică barierele şi acţionează în vederea realizării accesului deplin al persoanelor cu dizabilităţi în societate;
l) consiliazã din punct de vedere psihologic și social, persoanele adulte aflate în dificultate, persoanele adulte care solicită instituţionalizarea, cele rezidente/cele care părăsesc sistemul rezidenţial/familiile/reprezentanţii legali ai acestora ;
m) realizează o bază de date cu măsurile de protecţie privind persoanele instituţionalizate sau după caz dezinstituţionalizate din centrele rezidenţiale;
n) coordonează, monitorizează și evaluează implementarea Planului personalizat a beneficiarului;
o) participă împreună cu echipa multidisciplinară la revizuirea Planului personalizat realizat pentru beneficiarii instituționalizați o dată la 6 luni sau ori de câte ori se impune;
p) participă împreună cu echipa multidisciplinară la reevaluarea periodică ale beneficiarilor , din punct de vedere medico-psiho-social, cu scopul de a stabili potenţialul funcţional restant al fiecărui asistat, abilităţile, preferinţele, valorificând totodată experienţele profesionale anterioare, orientarea către instituţii alternative potrivite fiecărui grup de beneficiari;
q) aplică standardele minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități/vârstnice şi monitorizează implementarea acestora;
r) colaborează cu celelalte instituţii publice, ONG-uri pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii a beneficiarilor din centrele rezidenţiale, în realizarea unor programe şi proiecte în domeniul activităţii de protecţie a persoanei adulte cu dizabilități;
s) salariații din cadrul compartimentului cunosc și respectă prevederile legale și instituționale în domeniile: securitate și sănătate în muncă, prevenirea și stingerea incendiilor și managementul calității.

Sari la conținut